ملاقات در کارخانه؛ گالری میت فکتوری پراگ

ملاقات در کارخانه؛ گالری میت فکتوری پراگ

پراگ به عنوان پایتخت پر ازدحام چک، مقصد اصلی برای دوستداران تاریخ، عاشقان غذا و علاقه مندان به مهمانی و خوش گذرانی هاست. پراگ همچنین خانه ی بهترین گالری های هنری در این کشور است، که در ادامه به یکی از معروف ترین این گالری ها اشاره می کنیم.

 

MeetFactory

MeetFactory Prague

میت فکتوری یک مرکز بین المللی هنرهای معاصر است که در سال 2001 توسط مجسمه ساز پرآوازه ی چک، دیوید کِرنی، تاسیس شد. فضای این مجموعه تا قبل از تاسیس گالری، یک کارخانه ی شیشه سازی بوده که درست در کنار ریل قطار قرار گرفته است.

ماموریت اصلی این فضا، برقراری گفتمان میان سبک های هنری مختلف و به موازات آن در دسترس ساختن هنر مدرن و معاصر برای عموم مردم است.

MeetFactory Prague

میت فکتوری تنها یک گالری نیست و بخش های مختلف آن هر یک به یک فعالیت و رویداد هنری  اختصاص یافته اند: موسیقی، تئاتر، بازار دست دوم فروشی و سه گالری اصلی. صحنه ی موسیقی میت فکتوری و هنرمندانی که از سراسر دنیا آثار خود را به اجرا می گذارند، کمک بزرگی به پیشرفت موسیقی پراگ کرده است.

MeetFactory Gallery Prague

گالری های اصلی این مجموعه از سه فضا تشکیل شده اند: گالری میت فکتوری که در آن آثار اوریجینال نگهداری شده و به نمایش گذاشته می شوند؛ گالری کستکا با تمرکز بر نمایشگاه های انفرادی و هنرمندان نوپا، و گالری دیوار، برای نمایش آثار هنری خیابانی در مقیاس بزرگ. هدف هرسه ی این گالری ها در نهایت نزدیک کردن و برقراری ارتباط مردمان محلی و افراد خارجی در ژانرهای مختلف و برقراری تبادل و گفتمان میان آنهاست.

اگر از دوستداران هنر هستید، بازدید از میت فکتوری یک باید است.

MeetFactory Prague
Prague MeetFactory
1398/07/13
Prague - Czhech Republic - Meetfactory - David Cerny - Kostka Gallery - Art - چک - پراگ - میت فکتوری - هنر پراگ - دیوید کرنی

سفر به چک را تجربه کنید

تورهای مرتبط: