دیوار عشق در پاریس

دیوار عشق در پاریس

سال 1992، هنگامی که فردریک بارون، خوشنویس فرانسوی، به همراه دفتریادداشتش در کوچه ها و خیابان های پاریس پرسه می زد و از آدم های اطرافش پرس و جو می کرد، شاید هیچ گاه فکرش را هم نمی کرد که این پرس و جو هایش روزی به اثر هنری خاص در قلب پاریس تبدیل شود.

فردریک بارون، خالق دیوار

سوال او از آدم ها سوالی عجیب و جالب بود: "دوستت دارم" به زبان مادری شما چگونه ادا می شود؟ او چندین سال متوالی را صرف جمع آوری و نوشتن عبارت "دوستت دارم" به زبان های مختلف دنیا کرد و در نهایت مجموعه ای کم نظیر را به نام خود به ثبت رساند. فردریک این مجموعه را در قالب کتابی منتشر و به صورت رایگان در فرانسه توزیع کرد.

یکی از دوستان نزدیک فردریک سرانجام در سال 2000 او را متقاعد کرد تا این مجموعه را به یک اثر هنری ماندگار بدل کند.

اگر از بام پاریس در منطقه ی "مونت مارتر" یا به فرانسوی " مون مختخ" از پشت کلیسای قلب مقدس، قدم زنان پایین بیاییم، بعد از محله نقاشان، به یک دیوار نگاره 10 متری برخواهیم خورد که بی شک فورا نظرمان را جلب خواهد کرد. این دیوارنگاره "دوستت دارم" نام دارد و  بر روی آن این عبارت به 250 زبان دنیا نوشته شده که زبان شیرینی فارسی هم در بین آن ها دیده می شود.

زبان فارسی بر دیوارنگاره در شهر پاریس

رنگ زمینه این دیوار نگاره آبی کلاسیک است و نوشته ها با دستخط های متفاوت به رنگ سفید بر روی زمینه آبی مشاهده می شود. اما اگر با دقت به این دیوارنگاره بنگریم، اشکالی مبهم، پراکنده و به رنگ قرمز مشاهده خواهیم کرد که به گفته ی فردریک خالق این اثر، این اشکال پراکنده، تکه هایی از یک قلب هستند که زمانی که کنار یکدیگر قرار بگیرند، شکل یک قلب کامل را می سازند.

نمایی کلی از دیوارنگاره در شهر پاریس

بسیاری از گردشگران به همراه محبوبشان روبری این دیوارنگاره عکس یادگاری می گیرند و یا حتی این مکان را به عنوان محلی مناسب برای درخواست ازدواج انتخاب می کنند. دیدار از این دیوارنگاره‌ی جذاب را در پاریس به همراه عزیزانی که "دوستشان" دارید، از دست ندهید…

1398/11/10
پاریس - کشور - فرانسه - هنر - عشق - خوشنویسی - دیوارنگاره - هنرخیابانی - هنرمند - گردشگری - دوست داشتن - سفر - اروپا - توریست - گالری - جاذبه‌های پاریس - پایتخت عشق - سفر به پاریس

سفر به فرانسه را تجربه کنید

تورهای مرتبط: