صدای قدم‌های تاریخ در قلب دانوب

صدای قدم‌های تاریخ در قلب دانوب

دانوب، طویل ترین رود در اروپا بعد از ولگاست و  در 10 کشور جهان جریان دارد. دانوب همان رودی است که داریوش پادشاه سرزمین فارس در قرن ششم (قبل از میلاد مسیح)، به امید فتح اروپا از آن عبور کرد. دانوب یک آینه ی شفاف برای نگاهی گذرا به تاریخی تلخ و شیرین است.

اگر در بوداپست واقع در کشور مجارستان، از مسیر جنوب تا شمال را در کنار رود دانوب پیاده روی کنید، در شمالی‌ترین نقطه این رود، درست نزدیک به ساختمان پارلمان، تکان دهنده ترین یادبود متعلق به این شهر را مشاهده خواهید کرد.

60 جفت کفش در کنار دانوب

60 جفت کفش آهنین در اشکال و سایزهای مختلف که به طرز حیرت آوری واقعی و زنده طراحی و ساخته شده اند گویی صدای قدم های انسان هایی را در گوشمان نجوا می کنند که روزی به امید آزادی و فرار از ظلم در کنار این رودخانه تجمع کرده اند. دیدن این اثر هنری شاید مو به تن رهگذران سیخ کند چرا که خاطراتی از اتفاقات ناخوشایند جنگ جهانی دوم را به صورت نمادین به تصویر می کشد.

زیر سایه ساختمان پارلمان

دو هنرمند و مجسمه ساز به نام های "گویلا پاور" و  "کن توگی" این کفشها را به عنوان نماد یادبود برای 60 تن از افرادی که توسط ارتش نازی در جنگ جهانی دوم کشته شده اند، طراحی کرده اند.

ساخت و طراحی این کفش ها آنقدر ماهرانه انجام شده است که در نگاه اول متوجه ساختار آهنین آنها نخواهید شد. گردشگران در این منطقه به احترام آنها سکوت می‌کنند و بعضا به همراه خود شمع یا گل می آورند تا به نشانه احترام در داخل و یا کنار کفش ها قرار دهند.

1398/11/08
مجارستان - کشورها - سفر - تاریخ - هنر - جنگ - گردشگری - هنرمند - دانوب - بوداپست - تور - اروپا - رودخانه

سفر به مجارستان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: