نبض موسیقی هامبورگ در سالن کنسرت اِلبفیلارمونی

نبض موسیقی هامبورگ در سالن کنسرت اِلبفیلارمونی

سالن کنسرت اِلبفیلارمونی، از تازه ترین شگفتی های معماری است که روی اسکله در بخش هافِنبرگ هامبورگ، لب رود البه نشسته است. این ساختمان شگفت انگیز از دو جنبه معماری و موسیقایی دارای اهمیت بسیار است و شیوه ی ساخت آن حاکی از تمایل کلی هامبورگ به مدرنیته و تضاد است.

ساختمان البفیلارمونی که در ژانویه 2007 گشوده شد، به سرعت تبدیل به آهنربایی برای محلی ها و توریست های هامبورگ شد.

سالن کنسرت اِلبفیلارمونی، در مرکز بندر هامبورگ نشسته و پذیرای بازدیدکنندگان دریا و زمین است. این سالن از چشمگیر ترین ساختمان های نوساخت هامبورگ است که در بخش تاریخی شهر قرار گرفته شده است؛ سالن کنسرتی که شهرت جهانی دارد و نام هامبورگ را در دنیا پرآوازه کرده است.

هامبورگ همواره در طول سالیان از لحاظ موسیقایی بسیار پربار و غنی بوده است، و ساخت این سالن کنسرت عجیب و غریب گویی اتمام حجتی است بر این واقعیت. هر کس که یک بار در این سالن به تماشای کنسرتی نشسته با جرئت می تواند این ادعا را تصدیق کند که: "اینجا، خانه ی موسیقی است."

Hamburg Concert Hall

 

ساختمان این کنسرت هال از جنبه معماری نیز اهمیت بسیاری دارد. بیشترین ارتفاع این ساختمان پنجاه متر است و گنجایش 2100 نفر را دارد، بسیار حرفه ای آکوستیک شده است و شامل سه سالن کنسرت، یک هتل، 45 آپارتمان شخصی و یک پلازای عمومی است که از بالا، نمایی خیره کننده 360 درجه به دور شهر و بندر را دارد.

Elbphilharmonie Hamburg

 

نمای بیرونی شیشه ای این ساختمان، با آن حالت موج دار و عظمتش، بدون شک چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند. شما می توانید از ساختمان این کنسرت هال بازدید کنید و اگر خوش شانس باشید، به تماشای یک اجرای موسیقی هم بنشینید. لازم است بدانید که برای شرکت در یک اجرا، باید از قبل بلیت خود را رزرو کنید.

Hamburg Elbphilharmonie Concert Hall

 

1398/06/13
germany - hamburg - concert hall - elbphilharmonie - music - architecture - هامبورگ - آلمان - سالن کنسرت - البفیلارمونی - موسیقی

سفر به آلمان را تجربه کنید

تورهای مرتبط: