تور فنلاند یا تور ایسلند؟ با پارسوآ هر دو!

تور فنلاند یا تور ایسلند؟ با پارسوآ هر دو!

تور فنلاند بهتر است یا تور ایسلند؟ اگر از «پارسوآ» بپرسید، جوابی که خواهید شنید این است: تور فنلاند-ایسلند!

فنلاند و ایسلند جزو زیباترین کشورهای شمال اروپا هستند که به خاطر طبیعت استثنائی و مناظر خیره‌کننده‌شان معروفند. این دو کشور که با لقب «دیارِ هزار دریاچه» و «سرزمینِ آتش و یخ» شناخته می‌شوند، بهترین مقصد برای تجربه‌کردن مجموعه متنوعی از تفریح‌های جذاب و فعالیت‌های لذتبخش هستند؛ از پیاده‌روی در دل طبیعت گرفته تا سونا، آبگرم درمانی، تفریحات برفی و…

پیشنهاد ما این است که در سال نو به جای جست‌وجوی تور فنلاند 1403 و تور ایسلند 1403 این‌بار پا در یک مسیر و تجربه متفاوت بگذارید: تور فنلاند-ایسلند

تور فنلاند-ایسلند پارسوآ یک تور ترکیبی کم‌نظیر با برنامه‌های متنوع است و به همین دلیل می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای آدم‌های مختلف و سلایق متنوع باشد؛ از کاوش در طبیعت و ماجراجویی گرفته تا آشنایی با ابعاد تاریخی و الهام از طبیعت و فرهنگ غنی این دو کشور شمال اروپا. البته در این تور علاوه بر بازدید اختصاصی از پایتخت فنلاند و ایسلند، به یک کشور اروپایی سوم هم سر خواهیم زد و به طور مفصل از شهر تالین، پایتخت استونی دیدن خواهیم کرد.

با مسیر دایره طلایی Golden Circle Route هم که یک مسیر 300 کیلومتری و یکی از رویایی‌ترین مقاصد توریستی دنیاست، در بخش تور ایسلند آشنا خواهیم شد و طی یک برنامه مستقل از مناظر متنوع، تاریخ غنی و شگفتی‌های زمین‌شناسی و نیز سه نمونه از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی‌اش بازدید خواهیم کرد.

تور فنلاند-ایسلند دقیقاً مناسب چه آدم‌هایی است؟

اما تور فنلاند-ایسلند برای چه کسانی مناسب است و در این سفر چه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در انتظارمان است؟ اگر شما خودتان را جزو یکی از گروه‌های زیر می‌دانید، تور فنلاند-ایسلند قطعاً تجربه شگفت‌انگیزی برایتان خواهد بود، به خصوص در بهترین، سرسبزترین و زیباترین فصل سال یعنی بهار:

مخصوص عاشقان طبیعت

اگر عاشق طبیعت و مناظر طبیعی بکر هستید و از دیدن آبشارها، کوه‌ها و دره‌های سرسبز لذت می‌برید، این تور مخصوص شماست! به خاطر:

  • آبشار دوقلوی Gullfoss Falls (آبشار طلایی) جزو برنامه‌های بخش تور ایسلند است که به زیبایی نفس‌گیرش مشهور شده و چنان خیره‌کننده است که یک مرکز توقف الزامی در بازدید از این کشور محسوب می‌شود.  آبشار Gullfoss در واقع یک آبشار دو-طبقه است: آبشار کوچکتر 11 متر ارتفاع دارد و آبشار بزرگتر که سوژه اصلی خیلی از بازدیدکنندگان محسوب می‌شود، از ارتفاع 21 متری سقوط می‌کند.
  • آب‌فشان Geysir در دره Haukadalur که به فوران‌هایش معروف است و از برنامه‌های بخش تور ایسلند است. البته در سال ‌های اخیر، فوران این آب‌فشان به حداقل رسیده ولی در گذشته به خاطر فعالیت منظم و قوی‌تر مشهور بوده و آب گرم را تا ارتفاع 70 متری به بالا پرتاب می‌کرده. البته خوشبختانه در فاصله 50 متری، هنوز آبفشان همسایه (Strokkur) را داریم که همچنان فعال و مشغول اجرای نمایش‌های جادویی است تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز در ذهن بازدیدکنندگان باقی بگذارد.
  • آتشفشان Eyjafjallajökull با قله‌ای که توسط کلاهک یخی پوشانده شده، یک شگفتی طبیعی مسحورکننده است! این نوع آتشفشان‌ها اغلب در آب و هوای سرد و مناطق یخبندان پیدا می‌شوند. وقتی آتشفشان فعال می‌شود، یخ یا برفِ ذوب‌شده در اثر سرازیر شدن به داخل آتشفشان، با گدازه و گازها فعل و انفعالاتی ایجاد می‌کند.

مخصوص هنرمندان وهنردوستان

اگر دستی بر آتش هنر دارید و به ویژه اگر به عکاسی و شکار مناظر طبیعی علاقه‌مند هستید، نور خاص و طبیعت بهاری فنلاند و ایسلند، فرصت‌های بی‌نظیری برای گرفتن عکس‌های بی‌نظیر فراهم می‌کند و می‌تواند الهام‌بخش خلق آثار هنری دیگر باشد! به خاطر:

  • رشته‌کوه Eyjafjöll (به معنی «کوه جزیره») که شامل تپه‌ها، دره‌ها، کوه‌های بلند، چشم‌اندازهای خیره‌کننده و پوشیده از مراتع و درختان است. این رشته‌کوه، دنج‌ترین مکان برای یافتن یک فضای آرامش‌بخش در دل طبیعت است.
  • «شفق قطبی» Northern Lights یا Aurora Borealis که یکی از شگفت‌انگیزترین و رویایی‌ترین پدیده‌های دنیاست و به ظاهر شدن نورهای طبیعی رنگین و متحرک (معمولاً سبز رنگ) در آسمان شب‌های قطبی می‌گویند که در اثر فعل و انفعالات پیچیده بین ذرات باردار خورشید و میدان مغناطیسی زمین به وجود می‌آید.

مخصوص علاقه‌مندان به گشت‌وگذار

اگر به پیاده‌روی، گشت‌وگذار در فضاهای طبیعی و سرسبز و نیز تماشای حیات وحش طبیعی علاقه دارید، تور فنلاند-ایسلند بهترین گزینه است. به خاطر:

  • پارک ملی Thingvellir از جمله برنامه‌های بخش تور ایسلند و نمونه‌ای شاخص از زیبایی طبیعی این کشور است که نه‌تنها در یونسکو ثبت شده بلکه دارای ارزش‌های تاریخی نیز هست؛ چون در گذشته (سال 930 میلادی) محل برگزاری اولین پارلمان ملی ایسلند (Althing) بوده است. Thingvellir Park در یک دره عمیق قرار دارد که به دلیل جدایی دو صفحه زمینی، باعث ایجاد صخره‌های سنگی و شکاف‌هایی شده است.

مخصوص دوستداران تاریخ و فرهنگ

اگر جزو علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ هستید، تور بهاری فنلاند-ایسلند بهترین فرصت برای کاوش در موزه‌ها، قلعه‌ها، بناهای تاریخی و آشنایی با فرهنگ و سنت‌های ایسلندی و فنلاندی است. به خاطر:

  • کلیسای Temppeliaukio یا «کلیسای صخره‌ای» در بخش تور فنلاند و در قلب شهر هلسینکی که با نام Temppeliaukio Church یا  Church of the Rock نیز شناخته می‌شود. این کلیسای بی‌نظیر، درون یک صخره طبیعی قرار گرفته و در ساخت آن از دیواره‌های سنگی داخل صخره استفاده شده است.
  • میدان سنا یا Senate Square یکی از میدان‌های تاریخی و مهم در پایتخت فنلاند است که از نمادهای مهم تاریخی و فرهنگی هلسینکی محسوب می‌شود. این میدان که دارای معماری جذاب و شامل ساختمان‌های برجسته است، در طول تاریخ شاهد رویدادها و مراسم مهمی بوده و همچنان از آن به عنوان یک مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

مخصوص آرامش و تجدید انرژی

اگر به دنبال آرامش، استراحت و انرژی گرفتن از طبیعت هستید، سوناهای طبیعی و چشمه‌های آب گرم، بکرترین فضاها و تجربه‌ها را برایتان آماده کرده‌اند! به خاطر:

  • ساحل Reynisfjara با چشم‌انداز بی‌نظیر از دریای آتلانتیک، امواج پرشور و قدرتمند، سنگ‌های شناور، شکل‌های طبیعی خیره‌کننده، برج‌های سنگی بازالتی و بالأخره شن‌های سیاه! این ساحل به خاطر ویژگی‌های ژئولوژیک منحصر به فرد و افسانه‌های مردمی‌ای که درباره‌اش وجود دارد، معروف است.
  • آبگرم Blue Lagoon (تور اختیاری) با آب‌های ژئوترمال، مواد معدنی مفید برای پوست و مناظر کم‌نظیر که به عنوان یک مقصد توریستی بین‌المللی معروف در بخش تور ایسلند، هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند و یکی از دنج‌ترین فضاها برای استراحت و آرامش در طبیعت است.
  • سونا (یا آنطور که فنلاندی‌ها تلفظ می‌کنند: «ساوْنا») در فنلاند آنقدر مهم است که برای جمعیت پنج و نیم میلیونی، دو و نیم میلیون سونا ساخته شده و حتی کنار ساختمان پارلمان هم یک سونا دارند. سونا یکی از عناصر مهم فرهنگی و تاریخی فنلاند است و مردم این کشور به‌صورت روزانه به سونا می‌روند تا از فواید آن برای سلامتی و رفاه خود بهره‌مند شوند؛ یک فعالیت اجتماعی و آرامش‌بخش عمده و پرطرفدار که در بخش تور فنلاند می‌توانید آن را تجربه کنید. البته فنلاندی‌ها در سونا با لباس پوشیدن (یا بهتر است بگوییم لباس نپوشیدن!) خیلی راحت برخورد می‌کنند و البته سوناهای غیر مختلط هم دارند.
1403/01/20
فنلاند - ایسلند

سفر به فنلاند را تجربه کنید

تورهای مرتبط: