ردپای آنتونی گائودی در خیابان های بارسلون

ردپای آنتونی گائودی در خیابان های بارسلون

آنتونی گائودی، معمار اسپانیایی کاتالان است که مشخصه آثارش آزادی در فرم، رنگ های فریبنده و وحدت ذاتی است. گائودی به عنوان مدرنیست کاتالونی، عضوی از جنبش نوپای آرت نوو اروپا بود.

گرچه آثار او با این جنبش پیوند می خورد، اما گائودی سبک منحصر به فرد خود را در تکنیک های معماری حفظ کرد. او ساختمان هایی را طراحی کرد که به نظر می رسید در فرم های طبیعت دستکاری شده تا ساختارهایی سیال و غیر معمول ایجاد کند.

Antonio Gaudi
Antoni Gaudi Barcelona

حتی اگر شما چیز زیادی در مورد معماری ندانید، هنگام قدم زدن در خیابان های بارسلونا با عبور از کنار ساختمان ها می توانید آثار گائودی را حدس بزنید.

کارهای او سیال و آزاد، پر از فرم های منحنی و بنیادی رنگارنگ و اغراق آمیز است. آثار او با الهام از فرم های طبیعت، تخیل را برمی انگیزد. می توان انعکاس فرم های طبیعت و موجودات، بخش هایی از شاخ و برگ درختان، مارمولک ها و استخوان ها را در آثار گائودی به روشنی دید.

Barcelona Gaudi

او معمولا از کاشی کاری های رنگی با تکنیک شکسته یا ترک دار استفاده می کرد. نمونه ی این شیوه را می توان به خوبی در مجسمه مارمولک گائودی در پارک گوئِل دید.

Guell Park Lizard Antonio Gaudi

آنتونی گائودی در سال 1926 در بارسلونا درگذشت و پروژه عظیم ساخت معبد خانواده مقدس Sagrada Familia با مرگ او ناتمام ماند.

Sagrada Familia Antioni Gaudi
1398/06/29
spain - barcelona - europe - architecture - Antonio gaudi - sagrada familia - اسپانیا - بارسلون - اروپا - معماری - ساگرادا فامیلیا - آنتونی گائودی

سفر به اسپانیا را تجربه کنید

تورهای مرتبط: